ZAPRASZAMY NA
WRZEŚNIOWE DNI OTWARTE
Przed nami pierwszy rok
szkolny z EARLY STAGE Stare Babice.
Serdecznie zapraszamy wszystkich Rodziców i uczniów na DNI
OTWARTE,
które odbędą się 1 września w godzinach 11.00–19.00
oraz od 2 do 5 września w godzinach 12.00–19.00
w naszym lokalu przy ul. Piłsudskiego 16a.
Zajęcia rozpoczynają się
już we wrześniu!
Wszystkie szczegółowe informacje oraz zapisy online na stronie
internetowej
www.earlystage.pl
ANGIELSKI ZAMIAST ŚWIETLICY
Zbliża się godzina 13.
Większość uczniów szkół podstawowych właśnie o tej porze kończy
lekcje.
Tylko niektórzy z nich wrócą od razu do domu. Pozostali spędzą
wiele godzin, czekając na rodziców w świetlicy.
W szkołach, w których obowiązuje system dwuzmianowy, sytuacja
wygląda podobnie – z tą różnicą, że część dzieci spędza
w świetlicy poranki. Co można zrobić, by efektywnie wykorzystać
ten czas? Umysł dziecka jest najbardziej chłonny rano
i wczesnym popołudniem. To właśnie wtedy powinno ono uczyć się
języków, muzyki i rozwijać indywidualne zdolności.
Ale jak to zrobić, skoro obowiązki zawodowe powodują, że dopiero
późnym popołudniem lub wieczorem
możemy skupić się na zajęciach dodatkowych naszych pociech?
Szkoła języka angielskiego
- EARLY STAGE, która od ponad dwudziestu lat
specjalizuje się w nauczaniu dzieci,
pracuje w oparciu o system, pozwalający na samodzielne
przyprowadzanie dzieci na zajęcia i odprowadzanie ich po
skończonej lekcji.
Robią to lektorzy, lub specjalnie zatrudnione do tego osoby - w
tych placówkach, gdzie EARLY STAGE
działa w ramach swojego lokalu. Dzięki temu rodzice nie muszą
martwić się, jak ich dzieci dotrą na dodatkowe zajęcia
i mogą mieć pewność, że malcy wesoło i twórczo spędzają czas.
Takie rozwiązanie od lat zdaje egzamin
w wielu warszawskich szkołach. Uczniowie ze Starych Babic będą
mogli również skorzystać z naszych usług już od września.
Do EARLY STAGE w roku
szkolnym 2013/2014 uczęszczało w Polsce około 10 000 uczniów.
Stworzyliśmy intensywny program nauczania oparty na autorskich,
ambitnych podręcznikach.
Wiele lat doświadczenia, brak lęku przed wprowadzaniem ciągłych
zmian, ogromna pracowitość zespołu,
dokładna obserwacja potrzeb naszych uczniów i słuchanie sygnałów
płynących od lektorów,
przekładają się na sukces naszej metody i prężny rozwój szkoły.
O naszej skuteczności świadczy niewątpliwie fakt,
że na rynek pracy wkraczają właśnie nasi pierwsi absolwenci,
obejmując stanowiska w kancelariach adwokackich,
agencjach PRowskich, turystyce oraz dyplomacji. Są wśród nich
również świeżo upieczeni nauczyciele języka angielskiego.
Na taką pozycję zaczęli pracować, gdy byli sześcio-,
siedmiolatkami. Jako szesnastolatkowie opuszczali szkołę
z certyfikatem Cambridge FCE lub CAE, które świadczą o
znajomości języka na poziomie pozwalającym
pracować i studiować w środowisku anglojęzycznym.
METODA, KTÓRA NAPRAWDĘ PRZYNOSI EFEKTY
Ostatnie dwudziestolecie
możemy nazwać erą języków obcych. Nikt nie ma wątpliwości, jak
ważna jest dziś ich dobra znajomość.
Psychologowie, pedagodzy i językoznawcy prześcigają się w
tworzeniu efektywnych teorii nauczania.
Wiemy już, że aby być skutecznym, potrzebujemy nie tylko dobrego
podręcznika i profesjonalnego nauczyciela,
ale również dobrej muzyki, rymu, rytmu, ruchu, gier, dramy i
działań zespołowych.
Zabawa jest bardzo ważnym
elementem w procesie przyswajania języka przez dzieci w wieku
wczesnoszkolnym.
Nie można jednak tylko na niej poprzestać i oczekiwać, że nie
poparta intensywną pracą da efekt w postaci dobrej znajomość
języka.
Aby zabawa mogła być skutecznym narzędziem, musi być
wykorzystywana w odpowiedni – umiejętny sposób.
Formą zabawy, która uczy jest np. rytmiczne skandowanie czy
śpiew połączony z ruchem, a mało edukacyjną
- w sensie językowym - jest długotrwałe rysowanie, kolorowanie
czy wycinanie.
Te elementy muszą wzajemnie zmieniać się i uzupełniać, oraz
dopasowywać do wieku dziecka.
Dlatego też, w starszych grupach wiekowych (poziom gimnazjum i
liceum) stawiamy głównie na systematyczną pracę na zajęciach
i rzetelne przygotowywanie się w domu. Nasi podopieczni na tym
etapie angażowani są w ambitne projekty multimedialne
i konkursy językowe. Dla pełnej skuteczności metody
niebagatelne znaczenie ma również udział rodziców w procesie.
Ich rolą jest wpajanie dzieciom konsekwencji i
systematyczności w uczeniu się języka obcego oraz wypracowywanie
poczucia obowiązku. Lektorzy EARLY STAGE pozostają w
ścisłym kontakcie z rodzicam
- opracowują szczegółowe raporty z postępów swoich
podopiecznych i spotykają się z rodzicami na zebraniach
oraz dniach otwartych.
KIEDY ZACZĄĆ?
Nauka języka obcego to proces
trwający wiele lat. Warto dobrze go zaplanować.
Coraz częściej staramy się, aby pierwszy kontakt z językiem
nastąpił już w przedszkolu.
Warto wtedy zwrócić uwagę na to, czy nauczyciel ma dobrą wymowę
i intonację.
W mózgu dziecka bowiem zaczyna tworzyć się matryca drugiego
języka.
To, co się w niej zakoduje, pozostanie jako wzór. Im później
rozpoczniemy przygodę z językiem obcym,
tym trudniej będzie opanować jego system i melodię. Dlatego też
stworzyliśmy w ramach naszej metody
program LITTLE EARLY STAGE, przeznaczony dla przedszkolaków.
Z doświadczenia wiemy, że dzieci, które od najmłodszych lat mają
styczność z językiem, z dużą łatwością przyswajają
dalszą wiedzę językową. Według Joanny Zarańskiej –
najpóźniejszym momentem do wkroczenia
w etap intensywnej nauki angielskiego jest wiek 6–7 lat.
Jeśli jednak rodzice przesuną nieco tę granicę,
nie oznacza to jeszcze braku możliwości nauczenia się języka
obcego.
Dla dzieci starszych w EARLY STAGE tworzone są programy, których
celem jest nadrobienie zaległości.
W
GRUPIE CZY INDYWIDUALNIE?
Zdecydowanie w grupie. Dzieci
dobrze czują się w towarzystwie rówieśników. Lubią zespołowe
działania,
współzawodnictwo. Jest jednak kilka warunków, które muszą być
spełnione, aby ta forma przynosiła spodziewane efekty.
Grupa nie może być zbyt mała, bo jej liczebność gwarantuje
stabilność i możliwość wspólnego twórczego oddziaływania.
Częste zmiany składu również nie są korzystne, gdyż wymagają
ciągłych modyfikacji procesu nauczania.
Dzieci powinny być w podobnym wieku, a w przypadku uczniów z
przedziału 6–8 lat - dokładnie w tym samym.
Dwa lata różnicy na tym etapie rozwoju oznaczają zupełnie inne
możliwości intelektualne i mentalne,
a co za tym idzie wymagają innych metod nauczania.
NAUKA JĘZYKA TO NAUKA O ŚWIECIE
W EARLY STAGE dbamy o
to, aby lata wspólnej nauki przekładały się nie tylko na
osiągnięcie wysokich kompetencji językowych,
ale również były okresem zdobywania szerszej wiedzy o świecie i
poznawania różnic międzykulturowych.
Zależy nam na wielotorowym rozwoju - pielęgnujemy zdolności
aktorskie, muzyczne i plastyczne; nawiązujemy kontakty
z rówieśnikami z innych krajów. Corocznie wprowadzamy i
kreatywnie realizujemy międzynarodowe projekty szkolne,
koncentrujące się na przykład wokół tematu tolerancji, łączenia
pokoleń czy uwrażliwiania na potrzeby innych
– m.in. dzieci ulicy z Bombaju. Za swoje innowacyjne podejście
do nauczania trzykrotnie otrzymaliśmy prestiżową nagrodę
European Language Label przyznawaną instytucjom, które
wyróżniają się w dziedzinie nauczania języków obcych.
GRAMY NA POWAŻNIE
EARLY STAGE
odpowiedzialnie traktuje swoje obowiązki wobec uczniów. Czas
dany na poznanie języka jest ograniczony.
W wieku 12 lat możliwości przyswojenia go znacznie się
zmniejszają. Kładziemy zatem duży nacisk na intensywność kursu.
Dzieci aktywnie pracują w szkole, ale muszą również powtarzać
wiadomości w domu. Z każdej lekcji mają zadaną pracę domową.
Ich wysiłki są zauważane i doceniane, a postępy na bieżąco
opisywane przez nauczyciela.
Szczegółowe testy, do których uczniowie sumiennie się
przygotowują, zawierają wszystko, czego potrzeba,
aby osiągać kolejne poziomy znajomości języka . Na koniec
semestru oraz roku szkolnego zdają egzaminy pisemne i ustne,
których pozytywny rezultat jest warunkiem kontynuacji nauki
na następnym etapie. Z roku na rok przechodzą oni
na wyższe stopnie wtajemniczenia w gronie rówieśników o takich
samych osiągnięciach językowych .
EGZAMINY CAMBRIDGE
Program
nauczania EARLY STAGE zbudowany jest tak, aby realizować
wszystkie wymagania egzaminacyjne YOUNG LEARNERS.
Jest to system oceniający umiejętności językowe dzieci na etapie
szkoły podstawowej (klasy 3, 4 i 5/6).
Uczniowie Early Stage podchodzą do nich w formie obowiązkowych
testów próbnych i finałowego egzaminu wewnętrznego,
przeprowadzanego na wszystkich trzech poziomach. Realizacja
wymaganego materiału to połączenie
specjalnie dobranych podręczników, zalecanych przez British
Council, z autorskim programem wspomagającym.
Co roku w ramach naszej szkoły organizujemy ogólnopolski konkurs
WORD MASTER,
który jest doskonałym wsparciem procesu przygotowania uczniów do
tych egzaminów.
Early Stage
zachęca uczniów z grup 5 i 6 na poziomie FLYERS do udziału w
tych egzaminach także w formie zewnętrznej.
Umożliwia to otrzymanie certyfikatu, który bywa bardzo przydatny
przy ubieganiu się o miejsce
w dobrym gimnazjum z rozszerzonym programem nauki języka
angielskiego.
Starszym podopiecznym (poziom
gimnazjum i liceum) naszej szkoły proponujemy osobny program
nauczania
w ramach MASTER STAGE, który doskonale przygotowuje młodzież do
egzaminów FCE i CEA.
Łączymy tu
autorskie metody z podręcznikami renomowanych wydawnictw.
Program zawiera wiele elementów
wymagań podstawowej i rozszerzonej matury z języka
angielskiego.
Obydwa egzaminy zdawane są w EARLY STAGE w systemie
obowiązkowego egzaminu próbnego.
Szkoła zachęca uczniów do udziału w ich zewnętrznych sesjach.
Wszystkie certyfikaty Cambridge stanowią obiektywną
i niezwykle prestiżową ocenę umiejętności oraz wiedzy zdobytych
przez uczniów na kursach EARLY STAGE.
ZIMOWE WARSZTATY I LETNIE OBOZY JĘZYKOWE
Plan zajęć EARLY STAGE
jest ściśle związany z rozkładem roku szkolnego.
W czasie ferii i wakacji proponujemy swoim uczniom aktywne
spędzanie wolnego czasu na zimowych warsztatach
i letnich wyjazdach na tematyczne obozy językowe. Nasi ambitni
nauczyciele realizują wówczas ciekawe projekty,
na które nie starcza czasu podczas roku szkolnego. W ramach nich
przygotowywane są spektakle teatralne, nagrywane filmy
i teledyski, powstają ciekawe prace, będące połączeniem działań
plastycznych, muzycznych i językowych.
Dzięki takim formom dzieci mają możliwość łączenia odpoczynku z
doskonaleniem języka.
ROK SZKOLNY 2014/2015
Rodzice z coraz większą
ufnością powierzają EARLY STAGE edukację językową swoich
dzieci, czego dowodem jest fakt,
że sami wskazują nam miejsca, gdzie chcieliby widzieć placówki
naszej szkoły.
W odpowiedzi na taką inicjatywę w nadchodzącym roku szkolnym
zostanie otwarta nasza nowa filia.
Joanna Zarańska - założycielka szkoły - bardzo się cieszy, że
Early Stage będzie dostępna również dla mieszkańców Starych
Babic:
"Zdaję sobie sprawę z tego, że Rodzice często muszą dowozić
dzieci na zajęcia z języka angielskiego, aby mieć pewność,
że ich jakość jest wysoka. Teraz dzieci będą mogły rozpocząć
edukację językową w renomowanej szkole blisko miejsca
zamieszkania."
Przed nami
pierwszy rok szkolny z EARLY STAGE Stare Babice.
Serdecznie zapraszamy wszystkich
Rodziców i uczniów na DNI OTWARTE,
które odbędą się 1 września w godzinach 11.00–19.00
oraz od 2 do 5 września w godzinach 12.00–19.00
w naszym lokalu przy ul. Piłsudskiego 16a.
Chętnie odpowiemy na wszystkie
Państwa pytania, porozmawiamy o naszym programie, pokażemy nasze
materiały edukacyjne.
Na uczniów będą natomiast czekały gry i zabawy z językiem
angielskim. Zajęcia rozpoczynają się już we wrześniu!
Wszystkie szczegółowe informacje oraz zapisy online na stronie
internetowej
www.earlystage.pl
|