Drodzy Sąsiedzi !
Sprawa dotyczy osób korzystających z Neostrady TP.
Od dłuższego czasu
mam ustawiczne problemy z jakością usługi Neostrada, przejawiające się
znacznie mniejszym pasmem transmisji,
niż wynikałoby z zawartej z TP umowy. Od blisko dwóch lat składałem
operatorowi regularne reklamacje, powodujące chwilowe polepszenie
parametrów,
ale głównie w ten sposób, że z kilku procent pasma wzrastało ono na
nieco więcej, by za chwilę ponownie spaść.
Wiem też z rozmów, że nie jestem odosobniony, na te same problemy
narzeka większość sąsiadów.
Ponieważ minęły
wszystkie obiecywane przez TP terminy rozbudowy sieci, która miała
zakończyć te problemy, problemy są coraz większe,
a teraz ponownie zaczęło się obiecywanie „w jeszcze nieznanym terminie”
uznałem, że wyczerpałem drogę reklamacji u operatora
i skorzystałem z możliwości złożenia skargi w wyższej instancji, jaką
jest Urząd Komunikacji Elektronicznej.
Skargę złożyłem 14 października, jest już w rozpatrywaniu.
Ale uzyskałem z Urzędu
nieoficjalnie informację, że jest to w zasadzie jedna jedyna skarga
dotychczas złożona z terenu gminy Stare Babice i gminy Izabelin.
Ponieważ Urząd może działać tylko w sprawie skarżonej przez konkretnego
abonenta w jego imieniu, a nie na przykład z jego wskazania w imieniu
całej okolicy,
możliwości UKE byłyby znacznie większe, gdyby otrzymał wiele skarg z
naszych terenów. Wtedy operator nie miałby argumentu,
że „jakiś jeden abonent rozrabia, bo mu się przywidziało”.
A problem jest
„systemowy”, wynika z tego, że operator nie rozbudowując w dostatecznym
stopniu swojej infrastruktury sieciowej przyłącza
do niej cały czas nowych abonentów lub zwiększa prędkości
dotychczasowym, dociążając cały czas i tak już mocno przeciążoną sieć.
Proponowane przez TP przechodzenie na „DSL dla firm” też nie jest
rozwiązaniem. Tak długo, jak z tej oferty skorzysta tylko kilka osób,
przez jakiś czas odczują poprawę, bo operator przydziela im wyodrębnione
pasmo w tej samej przeciążonej sieci, dobijając już ledwo dyszącą
Neostradę.
Ale jeżeli na DSL przejdzie więcej ludzi, zaczną się identyczne kłopoty,
bo usługa jest świadczona z użyciem tej samej zatykającej się sieci.
Skutek będzie tylko taki, że za większe pieniądze. Zresztą wielu z
Państwa płaci teraz pełne ceny cennikowe za usługę, która ma bardzo
pogorszone parametry.
Wiem że osobom mocno się tego domagającym, TP udzielała opustów
sięgających 50% (ale i tak często usługa działa gorzej niż „na 50%”).
Dlatego powinniśmy razem, składając
masowo skargi do UKE, doprowadzić do wymuszenia przez Urząd na TP
rozbudowy sieci tak,
by była w stanie zapewnić nam wymaganą przyzwoitą jakość usług – teraz i
w przyszłości.
W tym celu załączam
wzór skargi, oparty na mojej, ale oczywiście wymagający dostosowania do
Państwa własnej sytuacji.
Na żółto zaznaczyłem pola do uzupełnienia, na fioletowo instrukcje,
które oczywiście z końcowego dokumentu proszę usunąć.
Plik załączam w dwóch postaciach – dokumentu Microsoft Word oraz
dokumentu Open Office. Skargę proszę wysyłać elektronicznie,
mailem na adres
uke@uke.gov.pl
W razie pytań proszę do mnie pisać
opackijr@op.pl , postaram się pomóc w
redagowaniu skarg w miarę wolnego czasu.
Przed wysłaniem załączonego pliku proszę z jego nazwy usunąć szablon i
wstawić w nim datę sporządzenia/wysłania.
Ponieważ znam tylko
adresy mailowe części z Państwa, proszę o przekazanie tej informacji jak
największej liczbie mieszkańców naszej gminy,
ponieważ jest to nasz wspólny interes, a im więcej będzie skarg, tym
większe szanse będziemy mieli na rozwiązanie problemu.
Pozdrawiam -
Bronisław Opacki Jr
ZAŁĄCZNIK MICROSOFT WORD
ZAŁĄCZNIK OPEN OFFICE
|